vrijdag 11 januari 2013

Mens en zingeving: Wereldjongerendag


Wereldjongerendag in Madrid

Reportage van Freek Braeckman op missi, het is een reportage van Koppen op één.
Freek Braeckman is bij de jongeren gaan vragen over hun geloof, de jongeren die geloven gaan naar een festival om allemaal samen te zijn.
De jongeren voelen zich verbonden met elkaar en zijn blij dat ze toch nog me zoveel zijn.
De jongeren zijn wel bang om voor hun geloof uit te komen, ze zijn bang om uitgelachen te worden.
Ik kan de jongeren wel geloven dat ze bang zijn omdat er een grote druk is van de "niet- gelovigen".
Op deze dagen kunnen ze ervoor uit komen en vinden ze verschillende religies. 
In de reportage werd het misbruik in de kerk aangehaald, de jongeren vonden het erg dat het gebeurt is maar het is maar één persoon die het gedaan heeft in het instituut en niet het hele instituut.
Ik denk toch dat die ene persoon toch invloed heeft gehad op de mensen hun geloof, want er is maar 5% mensen die de zondag nog naar de kerk gaan.
Ik zelf ben gedoopt maar geloof al lang niet meer in de kerk, ik heb nooit echt gelooft wat er in de godsdienst lessen werd meegegeven.

Geen opmerkingen: