zaterdag 12 januari 2013

Natuur: Mijn eigen ecologische voetafdruk


Mijn ecologische voetafdruk...

Ik heb de test gedaan en mijn afdruk bedraagt 11,5 hectaren.
Het is een 115000 vierkante meter dat ik jaarlijks gebruikt om mijn levensstijl te verzekeren.

 Op deze afbeelding zijn de verschillende voetafdrukken zichtbaar, van een Belg, een Duitser en een Afrikaan.
Ik begrijp wel dat de Afrikanen de kleinste voetafdruk hebben, zij hebben ook niet zoveel grondstoffen om van te leven.





Dit is nog eens een overzicht van de oppervlakte dat we eigenlijk maar zouden nodig hebben om te leven.





Op het einde van de test kreeg ik een paar tips dat ik zou kunnen doen om mijn voetafdruk te verkleinen.
Als ik de tips volg zou ik mijn voetafdruk verkleinen met 6 500 vierkante meter.


Wil je zelf de test doen?
Klik dan hier!!










Geen opmerkingen: