vrijdag 11 januari 2013

Mens en zingeving: Wie is God?


Maar wie is God?

http://www.maarwieisgod.nl/ op deze site vindt je 5 vragen terug over zingeving.

Vraag1: Waarom doen mensen elkaar kwaad?
Ik denk dat de persoon die de vraag stelt omdat ze tegen het geweld in de wereld is, ik kan daar inkomen want er is heel veel nutteloos geweld.
Als je naar het nieuws kijk, de krant openslaat, zie je dat er over heel de wereld oorlog is.$

Vraag2: Waarom overkomen goede mensen soms slechte dingen?
Ik heb die vraag ook en ik denk dat we daar nooit echt een antwoord op gaan hebben.

Vraag3: Hoe moeten we omgaan met natuur en milieu?
Ik vind dat we daar goed mee moeten omgaan want het is belangrijk voor ons verder bestaan.
We weten allemaal dat de wereld aan het opwarmen is.

Vraag4: Hoe zit de hemel eruit?
Ook op deze vraag gaan we nooit een antwoordt hebben, omdat er niemand uit de dood terug kan komen om het ons te vertellen.

Vraag5: Wat is Pasen?
Voor de gelovige mensen is dit de verrijzenis van Jezus.


Geen opmerkingen: